1st Wedding Cake

Terima kasih pada Cikgu CT yg banyak beri sokongan dan tunjuk ajar....

Semalam, majlis perkahwinan Hana (Felda Maokil)...dan aku pertama kalinye menerima tempahan kek perkahwinan. 3 tier plak tuh....takut, bedebar....seram..sume ada...

Mase aku sampai di rumah Hana, aku cume letakkan tier ajer...sebab masih awal kata Mak Pengantin utk letak kek. Takut berhabuk katanya. So, aku tk dpt amek gambo kek tu atas tingkat. Nk amek gambo pengantin pun, dia tgh bekemban lagik... :p

So...ini je yg dapat aku tepekkan kt sini...

Ini hasil kerja orang baru...so...banyak lagik nk diperbaiki....

Chocolate Sponge Cake with blueberry filling

Cubaan pertama mendeko gunakan gumpaste flower (buat sndiri....keras tangan aku :p)
& kek tingkat atas ni...aku guna kekdah steam butter cream....saje mencube...


Kek yg ni perisa oren...filling yg same...
deco...gune buttercream sahaja...ingat nk guna wilton 191, tapi memanjang aku buat tk menjadi...so aku guna swurl biase ajer....


Kek last...perisa pandan.



Terima kasih Hana....


Ini...tier yg aku & Fiedot dah deko...ok tak???

Suka Ke?? www.tips-fb.com

0 comments: