Kasih Seorang Ayah

Kelmarin.... tengah lunch ngan member opis....tetiba dapat call. Nombor yang tertera tidak ada dalam list....

Suara seorang lelaki....:)

Ingatkan sapelah....rupanya seorang ayah yang mahukan aku membuatkan sebiji kek hari jadi untuk anaknya yg menyambut ulang tahun ke 9. Aku tanyakan dia berada di mana, katanya Selangor. Erk....cemane nk anto kek?? Jauh tuh.....

hehehe...Bukan nk kena anto ke sane...dia nk aku antokan ke umah mak nye di Pekan Air Panas. Oooo..dekat sajork ngn umah aku....Cuti2 sekolah ni..anaknya balik ke umah atok la...kan...

Pagi nak pergi kerja....ingat nk bawak sekali kek yang Bos order & kek anak En. Farish  tu....sekali arabbbb....kotak kek aku plak tak de saiz 12"...haru....

Dengan kelam kabut nak bawak hero tamil pegi opis...bawak kek bos aje....sampai opis....pung pang pung pang buat keje sikit2.....kul 9.30 pagi lari gi pekan ....carik kotak kek....kedai kek ada seketul je la kat Labis ni...hampeh....sudahnye...kena lariiiikkkkk laju2 sambil drift ngn hero tamil ke Segamat. Fuuhhhhh....

Balik terus ke umah, anto hero tamil balik...amek kek, anto kek...zoooooommm ke opis smula....dah abeh 1/2 ari....huwaaaaaaaaaaaa.....kojo banyak....

tapi...apa2 hal...lega sebab dapat anto kek tu pada Chacha...(Farisha).

Suka dia bila tengok aku datang bawak kotak kek.....

Ini lah dia rupe kek yang tak seberapa nk cute....harap2 Farisha suka.....

Ingat nk buat dalam loyang bulat....tapi loyang utk 1 kg ada sebijik je....yg 1 tu lah aku nk buatkan kek utk Bos...huuuu.....terpaksa guna loyang 4 segi ni.......

Sebab dia panjang....tk muat nak letak atas board bulat...so letak atas board 12'' x 12'' ...huuuu
Kotak plak sume tinggal 11.5"...lagi haru biruuu...


Basket weave yg tak berapa nk comel...


Ini pulak kek untuk Bos....

Fresh cream & blueberry filling..

Suka Ke?? www.tips-fb.com

1 comments:

AiLama said...
July 9, 2013 at 10:36 AM

Assalam kat mana ye na cari filling blueberry or ape ape je perisa ntok kek or cheese tart ye