Musim Makan Nasi Minyak

Alhamdulillah...syukur....walaupun aku masih baru dalam bidang ini, tapi rezeki buat aku...tetap ada..insyaAllah...

Di musim2 orang makan nasi minyak, naik pelamin atau lebih senang...musim orang kahwin...orang bersunat....tempiasnya kena juga kat aku....

3 malam bertungkus lumus mengerjakan cupcake untuk Kak Long. Dia nak dalam 300pcs. Untuk kenduri POTONG anak bujangnya yang no 3. Faiz Iskandar. Huuu....Selamat sudah....tapi tak cukup pulak 300pcs....dapat 262 ajer....kekekek.....Aku dah kehabisan stok dan juga tenaga...sori la kak long ek...

Petang ni, lepas waktu kerja, kami 3 beranak akan berangkat ke rumah Kak Long di Juasseh N. 9. Kendurinya malam nanti. Sempat la jugak nk menyinggah ke Dewan Serbaguna di Tenang Stesen untuk makan kenduri ...kahwin anak seorang kawan.

Dan dari malam semalam.....dah mengerjakan wedding cake dan cupcake untuk Mak Cik Kiah. Bukan dia nk kahwin...tapi pakcik dia....Asalnya...aku tak dapat amek order ni...sebab aku dan semua staff HR telah diarahkan untuk pergi berkursus pada tarikh 3 - 5 Disember ni...(ari ini lah...)...jadinya, aku tolak order macik....tapi last minit, kursus dibatalkan. Maka, rezeki aku lah dapat buatkan kak long cupkek & Makcik Kiah punye pakcik punye kek kawin...ngahahahahha

So...inilah...hasil kerja aku menjadi burung hantu selama 3 malam....

Cupkek strawberry...pandan & vanilla...




Bubuh ajer dalam bekas godang ni ha....sonang kojo den...



Ini Choc Moist Cupcake...30pcs....sebelum di makeup kan....

Selepas di makeup dan dimakeoverkan....tema hitam putih...tapi tak hitam pun...hampir2 laaaa...



Ini pulak 2kg Choc Sponge Cake (Buttercream & blueberry filling)

first time buat renda ...hehehe...akhirnya...jadi....bangga wehhhh...



Hajat di hati nak buat bunga macam kelopak2 tu....tapi adunan BC aku ni kurang gula....jadi nye tak berapa nk jadik...dan 1 lagi, nozzle yg aku beli tu...cam utk orang kidal la plak...tak reti aku haih....so...aku TARAM ajer....guna nozzle utk rossete ni...berbaloiiiii


1st tima gak menTARAM campur kaler....pada bunga...kekekeke....nak jugakkkk...walaupunnnnnnnnnnnnn



Cantik tak????? Mak Cik Kiah!!!!!!! cantik takkkkk????????


Inila rupe sebenar kek ituuuuu.....



InsyaAllah...lepas ni ada lagi kut rezki utk aku....


Suka Ke?? www.tips-fb.com

0 comments: